Καταργούνται οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες και εφαρμογές μίσθωσης ταξί όπως το (taxi)Beat

Περιορίζονται οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες και εφαρμογές (applications), μέσω των οποίων σημαντικό μέρος του επιβατικού κοινού επιλέγει σήμερα ταξί για τις καθημερινές μετακινήσεις του, με το νομοσχέδιο που προχωρά το υπουργείο Μεταφορών.

Αποτέλεσμα εικόνας για taxi clipart

Ειδικότερα, με το νομοσχέδιο προβλέπεται ότι φυσικά ή νομικά πρόσωπα που παρέχουν υπηρεσία ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης οποιουδήποτε είδους (όπως οι εφαρμογές ταξί) για την άσκηση μεταφορικού έργου (π.χ. μεταξύ οδηγού οχήματος και επιβάτη κ.λπ.) λογίζεται ότι ασκούν ως κύρια οικονομική δραστηριότητα αυτή της μεταφοράς επιβατών. Στην περίπτωση αυτή, «η υπηρεσία της ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης», σύμφωνα με το νομοσχέδιο, «είναι απλώς επικουρική και δευτερεύουσα» και επομένως «οι μεταφορικές υπηρεσίες θα πρέπει να παρέχονται με βάση τις διατάξεις που ρυθμίζουν και τις μεταφορικές υπηρεσίες από επιβατηγά δημόσιας χρήσης (ΕΔΧ) οχήματα».
Μάλιστα, στο εξής οι φορείς της ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης (εφαρμογές ταξί) θα πρέπει να αδειοδοτούνται από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Εμπορευματικών ή Επιβατηγών Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών, στις οποίες θα καταθέτουν σχετική αίτηση και μια σειρά δικαιολογητικών, όπως και παράβολο του Δημοσίου ύψους 1.000 ευρώ.
Επίσης, θα πρέπει να καταθέτουν συμβολαιογραφική σύμβαση ορισμένου χρόνου τουλάχιστον τριών ετών αποκλειστικά με οχήματα-ταξί δημόσιας χρήσης, τα οποία θα πρέπει να είναι τουλάχιστον τρία και στη σύμβαση να ταυτοποιούνται ένα προς ένα.
Επιπλέον, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να καταθέτουν επικυρωμένα αντίγραφα των σχετικών με τα οχήματα αδειών κυκλοφορίας καθώς και των εγγράφων που αποδεικνύουν τη σχέση εργασίας με τους οδηγούς κατόχους επαγγελματικής-ειδικής άδειας οδήγησης επιβατηγού δημόσιας χρήσης (ΕΔΧ) αυτοκινήτου.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες Μεταφορών θα αποφασίζουν για τη χορήγηση ή μη των αδειών εντός 30 ημερών από την κατάθεση των φακέλων. Κάθε άδεια θα έχει διάρκεια από 3 έως 5 έτη, ανάλογα με τη διάρκεια της σύμβασης μεταξύ του φορέα ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης και των ΕΔΧ συμβεβλημένων οχημάτων.
Σε περίπτωση λειτουργίας κάποιου φορέα διαμεσολάβησης (εφαρμογής ταξί) χωρίς άδεια, αρχικά θα επιβάλλεται πρόστιμο 50.000 ευρώ, ενώ εφόσον υπάρξει υποτροπή το πρόστιμο θα φτάνει στα 100.000 ευρώ. Παράλληλα, στον οδηγό του ΕΔΧ αυτοκινήτου που θα στερείται νόμιμης επαγγελματικής άδειας οδήγησης ταξί θα επιβάλλεται η ποινή της αφαίρεσης της άδειας οδήγησης για δύο χρόνια.
Επίσης, σε κάθε ιδιοκτήτη οχήματος «που εκτελεί παρανόμως έργο σε συνεργασία με φορέα διαμεσολάβησης θα επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 5.000 ευρώ ανά όχημα».
Μάλιστα, σε περίπτωση λειτουργίας χωρίς άδεια του φορέα διαμεσολάβησης, η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Μεταφορών προβλέπεται να κοινοποιεί τη σχετική απόφασή της για την επιβολή προστίμου στην Υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Αυτή με τη σειρά της θα προβαίνει «στη διακοπή της λειτουργίας τυχόν διαδικτυακού ιστότοπου του φορέα και των κάθε είδους εφαρμογών σε κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρονικούς υπολογιστές και άλλα μέσα».
Σύμφωνα με το ίδιο νομοσχέδιο, τα ΕΔΧ που θα συμβάλλονται με τον φορέα ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης θα φέρουν διακριτικό γνώρισμα σε εμφανές σημείο στο εσωτερικό και το εξωτερικό του ΕΔΧ οχήματος.
Την ίδια στιγμή, θα απαγορεύονται ρητώς «οι υπηρεσίες ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης για μεταφορά επιβατών με ΙΧ οχήματα». Ακόμα προβλέπεται ότι τα έσοδα από την άσκηση της δραστηριότητας διαμεσολάβησης εντός της ελληνικής επικράτειας θα φορολογούνται με βάση την κείμενη ελληνική φορολογική νομοθεσία.
Με βάση το νομοσχέδιο, στο υπουργείο Μεταφορών θα υπάρχει πλήρες ηλεκτρονικό μητρώο στο οποίο θα τηρούνται στοιχεία, όπως:
– Οι φορείς διαμεσολάβησης και οι υπεύθυνοι άσκησης δραστηριότητας διαμεσολάβησης στη χώρα.
– Τα οχήματα δημόσιας χρήσης που είναι συμβεβλημένα με φορέα διαμεσολάβησης.
– Οι οδηγοί που είναι συμβεβλημένοι με φορέα διαμεσολάβησης.
– Οι ανακλητικές πράξεις των αδειών διαμεσολάβησης και οι πράξεις διαπίστωσης των παραβάσεων και επιβολής του προστίμου.
Πηγή: https://www.eleftherostypos.gr

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Back to top